Újabb német cég épít üzemet Debrecenben, a BMW beszállítói lesznek

Debrecen – A Schedl német autóipari vállalat autókerék-összeszerelő üzeme a BMW gyára mellett, az Északnyugati Gazdasági Övezetben épül majd fel. Hatvan új munkahelyet teremtenek.

A Schedl német autóipari vállalat 40 milliárd forintos beruházása nyomán 160 új munkahely jön létre Debrecenben és Kecskeméten – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Budapesten.

A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető azt közölte, hogy a cég zöldmezős beruházást hajt végre két helyszínen, Debrecenben és Kecskeméten is, és az újonnan létesített egységeiben kerékösszeszerelő és -szekventáló tevékenységet fog folytatni a BMW, illetve a Mercedes-Benz Magyarországon gyártott autói számára 2025-től.

A projekt értéke 40 milliárd forint, ehhez az állam kétmilliárd forintos támogatást nyújt, így segítve elő 160 új munkahely létrejöttét a két városban

– tájékoztatott.

A Schedl Debrecenben a BMW gyárának is helyet adó Északnyugati Gazdasági Övezetben építi fel a gyárát, mely már megkapta az építési engedélyt.

A 160 új magyarországi munkahelyből hatvanat teremtenek Debrecenben.

Szijjártó Péter arra is kitért, hogy az éles versenyben elnyert új beruházás tovább erősíti a német beruházói közösség vezető szerepét Magyarországon, ahol a külföldi működőtőke mintegy húsz százaléka német cégekhez köthető, az általuk foglalkoztatott emberek száma pedig meghaladja a 300 ezret.

„A beruházás a magyar-német gazdasági kapcsolatokról ismételten jó bizonyítványt állít ki, és világosan mutatja, hogy a vállalatok nem vesztették el a józan eszüket, és nem újságcikkek meg NGO-k jelentései, hanem a valóság alapján hozzák meg a döntéseiket” – jelentette ki.

Szijjártó Péter beszédében az elmúlt évek kiszámíthatatlanságáról és kríziseiről is beszámolt, aláhúzva, hogy ugyan rövid időn belül háromszor is megtört a világgazdasági status quo, volt egy folyamat, amely minden nehézség ellenére megállíthatatlanul tör előre: az autóipar elektromos átállása.

Kiemelte, hogy ez a technológiai forradalom új kihívás elé állítja a világgazdaság mindegyik szereplőjét, a kormányokat és a vállalkozásokat egyaránt.

„Mi, magyarok, komoly ambícióval szálltunk bele ebbe az új versenybe, hiszen már az elején deklaráltuk a célunkat, hogy nemcsak részt akarunk venni ebben az új versenyben, hanem ennek a legjobbjai közé kívánunk kerülni” – közölte.

Kifejtette, hogy az autóipar átállása olyan világgazdasági korszakot hozott, amelyben a Kelet és Nyugat közötti civilizált és kulturált együttműködés minden korábbinál nagyobb jelentőséggel bír a kölcsönös egymásra utaltság miatt.

Ennek kapcsán pedig úgy vélekedett, hogy mindez kiválóan illeszkedik abba a kormányzati stratégiába, amelynek célja, hogy az ország a keleti és a nyugati gazdaság európai találkozási pontjává váljon.

„És ez a gazdaságpolitikai stratégia meghozta eredményét a tekintetben is, hogy Magyarország hosszú évszázadok után most először nem a követője, hanem éllovasa egy, a világgazdaság jövőjét alapvetően meghatározó nagy technológiai átalakulásnak” – mondta.

A miniszter ennek alátámasztására leszögezte, hogy Németországon és Kínán kívül egyedül hazánkban van jelen gyártókapacitással mind a három német prémium autómárka, valamint a világ tíz legnagyobb, elektromos akkumulátorokat gyártó vállalata közül is már öt elkötelezte magát Magyarország mellett.

„Ezek magukkal hozzák a megnövekedett beszállítói igényeket is, amelyeknek két hatása van. Az egyik, hogy újabb és újabb beszállító vállalatok érkeznek Magyarországra, illetve hogy a magyarországi kis és közepes méretű vállalatok termékei, szolgáltatásai iránt is folyamatosan nő a kereslet” – mutatott rá.

Továbbá hangsúlyozta, hogy a hazai autóipar hatalmas utat járt be az elmúlt másfél évtizedben, míg az utóbbi hat évben már rendre a világ húsz legnagyobb autóipari exportőre közé tartozott Magyarország.

„Ez a húsz ország egyébként a világ autóipari exportjának több mint 90 százalékát adja. 2022-re elértük azt is, hogy az autóipar termelési értéke 10 ezer milliárd forint fölé ment, s a tavalyi évben 11 százalékos növekedést követően már a 14 ezer milliárd forintot is megközelítette” – tudatta.

Az eseményen Kósa Lajos országgyűlési képviselő kiemelte: az ilyen csúcstechnológiai iparágak tovább növelik Debrecen helyi iparűzési adóbevételeit.

– Ha jön egy kitűnő cég, akkor az nyilvánvaló, hogy lehetőséget hoz, jövedelmet, fejlődést hoz, ezért dolgozunk és ilyen értelemben egy hajóban evezünk – fogalmazott.

A bejelentésen részt vett Barcsa Lajos alpolgármester is, aki a Debrecen Televíziónak úgy nyilatkozott, „az elkövetkezendő hónapokban már a gépek, berendezések installálása történik a debreceni BMW-üzemben, és ezzel párhuzamosan a beszállítók is építkeznek, így a remények szerint a jövő év közepén a Schedl gyára is beindul Debrecenben.”

Az alpolgármester kiemelte: a német vállalat elsősorban a debreceni munkaerőre számít, amiben a város, a Debreceni Szakképzési Centrum és a Debreceni Egyetem partner lesz.

FORRÁS: DEHIR.HU