A Nio fejlesztési partnere lett a CATL

 

A cél, hogy az elektromos autók legdrágább, a teljes ár 40-50 százalékát is kitevő részegységét minél alacsonyabb költséggel tudják előállítani.

„Akkumulátorgyártási és -fejlesztési megállapodást kötött a Debrecenben gyárat építő CATL és a Biatorbágyon gyártóbázissal rendelkező Nio. A két nagy kínai cég erősebb, hosszabb élettartamú és olcsóbb akkuk fejlesztésére szerződött egymással” – írja friss cikkében a Világgazdaság.

A Niónál így beszállítóból fejlesztési partnerré lépett elő a CATL.

„A cél, hogy az elektromos autók legdrágább, a teljes ár 40-50 százalékát is kitevő részegységét minél alacsonyabb költséggel tudják előállítani úgy, hogy eközben a cellák energiasűrűsége, s vele a tárolókapacitás is növekedjen” – írja a cikk, ami arra is kitér, hogy a két cég a saját technológiáját igyekszik összefésülni, csökkentve ezáltal az akkumulátorok „teljes életciklus” költségeit, s legalább 8-10 év fölé nőjön az akkumulátorok élettartama.

„A Nio akkumulátortechnológiája rendkívül fejlett, a második negyedévtől 150 kilowattórás (kWh) félszilárd akkumulátorokat hoz forgalomba az elektromos luxusjárműveihez” – emeli ki az írás.

Mint írják, „a Nio saját tulajdonú akkumulátorcsere-állomásokat üzemeltet, amelyek percek alatt automatikusan kicserélik a lemerült telepeket feltöltöttekre. A Nio autói mintegy 10 ezer dollárral olcsóbbak csak attól, hogy a tulajdonos nem veszi meg hozzá az akkumulátort, hanem havi bérleti díjat fizet érte, kapacitástól függően 136 vagy 233 dollárt. A cserélhető akkupakkokat a CATL szállítja a Nio számára.”

FORRÁS:DEHIR.HU