A prémium mérnöki munka szimbólumának számító BMW-csoport most komoly kihívóként lép fel a Tesla uralmával szemben – olvasható az AInvest cikkében.
A BMW 2025-ös EV stratégiájának alapját a Neue Klasse platform adja – egy technológiai és dizájnforradalom, amely újradefiniálja a márka villamosítási irányát.

Fotó: BMW Group
A debütáló modell, a BMW iX3, amit Debrecenben is gyártanak majd, a hatodik generációs eDrive rendszert mutatja be, amely 20 százalékkal nagyobb energiasűrűséget, 30 százalékkal gyorsabb töltést és 30 százalékkal nagyobb hatótávot kínál – olvasható az AInvest cikkében.
Az iX3 egyetlen töltéssel akár 800 kilométeres hatótávolságot kínál majd, amivel felülmúlja a Tesla leghosszabb hatótávú Model Y-ját, amely maximum 622 kilométerre képes – elemezte a különbségeket a NewsBytes.
A BMW történetének legnagyobb beruházását hajtja végre az új architektúra mentén, hogy lépést tartson a kínai gyártók terjeszkedésével. Az iX3 célja, hogy új iparági mércét állítson fel az EV-piacon.
Eközben a Tesla innovációs fáradtsággal küzd. Bár az FSD Beta és a Cybertruck még mindig ígéretes, a 25 ezer dolláros EV késlekedése és a minőségi problémák (például a betört Cybertruck ablakok) aláásták a fogyasztói bizalmat – közöle az AInvest.
A BMW földrajzi stratégiája példaértékű lokalizációt mutat. Európában 2025 februárjában megelőzte a Teslát: 19 ezer BEV-et adott el, míg a Tesla 16 ezret. A siker kulcsa a széles termékpaletta – az iX1 belépőszintű modelltől az i7 luxuskategóriás autóig –, valamint a stratégiai akkumulátorgyártás Spanyolországban és Magyarországon. Ugyanakkor a BMW az USÁ-ban lemaradt versenytársától. A Tesla ugyan 13 százalékos globális visszaesést könyvelhetett el, de még mindig 42 százalékos piaci részesedést birtokol az amerikai EV-piacon, főként a Model Y és Model 3 révén – írják.