A világ egyik legnagyobb autógyártójával épít közös akkumulátorgyárat a CATL

A Stellantis és a CATL gyárat tervez építeni Európában, ahol alacsony költségű akkumulátorokat gyártanának – tudósított a Bloomberg.

A Stellantis, a Fiat anyavállalata együttműködik a kínai Contemporary Amperex Technologyvel (CATL), hogy Európában akkumulátorgyárat hozzanak létre. A Stellantis bejelentése alapján a létesítmény a lítium-vas-foszfát akkumulátorok gyártására fog összpontosítani, amely típus egyre népszerűbb az autógyártók körében, mivel költséghatékonysága és stabilitása az EV-kben általánosan használt nikkelalapú cellákhoz képest vonzóvá teszi. Annak ellenére, hogy a lítium-vas-foszfát akkumulátorok kisebb energiasűrűségük miatt alacsonyabb hatótávot biztosíthatnak az autóknak, a technológiai fejlesztésekkel egyre javul a teljesítményük. Annak ellenére, hogy a lítium-vas-foszfát akkumulátorok kisebb energiasűrűségük miatt alacsonyabb hatótávot biztosíthatnak az autóknak, a technológiai fejlesztésekkel egyre javul a teljesítményük.

Maxime Picat, a Stellantis beszerzésért és ellátási láncokért felelős ügyvezető alelnöke kiemelte e technológia fontosságát Európa jövője szempontjából. Kijelentette:

Ma Európában nulla LFP-gyártási kapacitással rendelkezünk. A következő öt-tíz évben ez egy nagyon fontos technológia lesz.

A tervezett üzem pontos méretét és helyét még nem véglegesítették. Ezenkívül a két vállalat egy vegyesvállalat formájában megvalósuló, egyenrangú partnerséget fontolgat.

A Stellantis és a CATL közötti együttműködés az egyik legátfogóbb megállapodás Európában, ahol a helyi ellátási láncok előmozdítása érdekében az akkumulátorokra vonatkozó szigorúbb szabályozást fontolgatnak a döntéshozók.

Az autógyártó törekvéseit tükrözi, hogy múlt hónapban a Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares 1,6 milliárd dolláros üzletet kötött a kínai EV-gyártó Zhejiang Leapmotor Technology-ben való részesedés megszerzésére, amelynek célja, hogy a cég megerősítse pozícióját a kulcsfontosságú EV-piacon.

A kínai akkumulátorgyártók jelenleg a cellák mintegy 80 százalékát szállítják globálisan, és jelentős bányászati és feldolgozó létesítményekkel rendelkeznek mind belföldön, mind peding nemzetközi szinten. Az elektromos autók ellátási lánca feletti kínai dominancia geopolitikai feszültségekhez is vezetett az USA-val és Európával szemben.

A CATL a globális akkumulátorpiac vezető szereplője, amely olyan nagy márkák beszállítója, mint a Tesla, a Volkswagen és a Hyundai. A vállalat nemrégiben kezdte meg működését a németországi Erfurtban, ahol a BMW-t látja el, közben pedig zajlanak az építési munkálatok Debrecenben, ahol a vállalat következő európai gyára fog megépülni.

FORRÁS: PRTFOLIO.HU