Ezáltal több ezer tonna széndioxidot takarít meg működése során, és csökkenti a napi üzemeltetési költségeket. Brit és spanyol cégek dolgoznak ezen.
A brit Bibby Marine cég januárban nagy bejelentést tett: szerződést írtak alá a spanyol Armon hajógyárral egy olyan tengeri hajó építésére, mely környezetkímélő módon, 25 MWh-s elektromos akkumulátorral működik.
A spanyolországi Vigo városában található Armon 1963 óta működik, és a Bibby Marine céggel tervezett hajójuk olyan akkumulátorrendszert tartalmaz, amelyet alternatív zöld üzemeltetési megoldásokat kínáló, ún. kétüzemanyagú metanolos motorok egészítenek ki. Ezáltal több ezer tonna széndioxidot takarít meg működése során, miközben csökkenti a napi üzemeltetési költségeket.
Ahogy az ecoinventos.com cikkében emlegetik, ez egy ún. „electric Commissioning Service Operation Vessel” (eCSOV) hajó, és ez a kifejezés magyarul körülbelül »elektromos üzembe helyezési és szervizelési hajónak« fordítható, amelyet elektromos rendszerek üzembe helyezésére és karbantartására használnak az offshore iparágban, azaz tengeri környezetben (például szélerőművek telepítésekor).
és a Bibby Marine szerint a hajó hatékony karbantartásához és javításához jelentős mértékben hozzájárul a hajó tervezésébe integrált mesterséges intelligencia.
A Bibby Marine vezérigazgatója, Nigel Quinn azt nyilatkozta, hogy ez a hajó meg fogja változtatni az egész iparágat, és felgyorsítja az a folyamatot, hogy elérjék a nulla károsanyag-kibocsátást.
Laudelino Alperi, az Armon vezérigazgatója is örömmel üdvözölte a közös projektet, hiszen, mint nyilatkozta,
Úgy fogalmazott, bízik benne, hogy új mércét állítanak fel ezzel a hajóval a hatékonyság, a fenntarthatóság és az innováció terén a tengeri hajózás világában.