A CATL nemrégiben sikeresen tesztelt egy négytonnás, ultranagy energiasűrűségű akkumulátorokkal felszerelt elektromos repülőgépet, ami jelentős lépést jelent a fenntartható légi közlekedés felé, erről az Energies Intelligence számolt be friss LinkedIn posztjában.
Mint írják, hagyományosan az akkumulátorok korlátozott kapacitása miatt az elektromos repülőgépek csak rövid, gyakran csak néhány száz kilométeres repülésekre voltak alkalmasak. A CATL legújabb tesztrepülése során azonban egy úttörő, sűrített akkumulátort mutatott be, amelynek energiasűrűsége 500 Wh/kg, ami kétszerese a jelenlegi vezető modellekének.
Ez a technológiai ugrás lehetővé teheti, hogy a nehezebb repülőgépek hosszú távú utakat tegyenek meg.
A tesztrepülés eredményével elégedett a CATL. A vállalat előrejelzése szerint a következő három-négy évben egy nyolctonnás elektromos repülőgép akár 2000-3000 kilométer közötti távolságokat tehet meg. Ez az üzleti repülés, különösen a legfeljebb kilenc utast befogadására képes magánrepülőgépek számára nagy változást jelentene.
A cikk arra is kitér, hogy ennek az innovációnak jelentős következményei lehetnek, jelenleg ugyanis a leghatékonyabb elektromos repülőgépek hatótávolsága körülbelül 1000 kilométer. Ennek a hatótávolságnak a növelése lehetővé tenné a hosszabb kereskedelmi célú repüléseket, jelentősen csökkentve a légi közlekedés szén-dioxid-kibocsátását.
„Ez a technológiai fejlesztés Kínát az elektromos légi közlekedés versenyében is az élvonalba helyezi” – fogalmaz a cikk szerzője.
A nagy sűrűségű akkumulátor-technológia révén a CATL megelőzheti az olyan iparági óriásokat, mint az Airbus és a Boeing, bár a teljes utasszállító kapacitásra való felfutás továbbra is kihívást jelent.
A sűrített akkumulátort nem csak légi közlekedéshez, hanem elektromos járművekhez is tervezték, és nagyobb hatótávolságot ígér mind a személygépkocsik, mind a teherautók számára.
A teljes cikk angol nyelven itt olvasható.
FORRÁS:DEHIR.HU