A külgazdasági és külügyminiszter az Audi győri gyára kapcsán említette meg, hogy csak Németországban és Kínában van gyára hazánkon kívül mind a három német prémium autómárkának.
Hozzátette: Magyarország neve most már végérvényesen egybeforrott az egész európai gazdaság gerincoszlopát adó modern német autóiparral. Szijjártó Péter bejegyzése szerint az Audi fantasztikus teljesítménye mellett érdemes megnézni a Mercedes kecskeméti gyárának folyamatos bővítését és a BMW debreceni építkezését.
Mindezeknek köszönhetően Magyarország egy egészen exkluzív elitklub tagja lett: mindössze három olyan ország van a világon (Kína és Németország a másik kettő), ahol mindhárom német prémium autómárka önálló gyárral rendelkezik
– olvasható a Facebookon.
Szijjártó Péter megjegyezte: bár a nyugat-európai politikusok egy része folyamatosan a kínai és az európai gazdaság szétválasztásának ideológiáját terjeszti, az élet szerencsére teljesen másként van: a német vállalatokat kiszolgáló nagy keleti – kínai és koreai – akkumulátorgyárak után Magyarországra hozza első európai autógyárát a világ legnagyobb – immár a Teslát is megelőző – elektromos autógyártó vállalata, a kínai BYD is.
„Mennyivel jobb lenne, ha a nyugat-európai liberális politikusok is két lábbal állnának a földön, s belátnák: a civilizált kelet-nyugat együttműködés a legjobb garancia a békére és a nyugodt fejlődésre.” – zárta bejegyzését Szijjártó Péter.
A külgazdasági és külügyminiszter által említett debreceni beruházás során a BMW Group egy teljes értékű autógyárat épít fel, présüzemmel, karosszériaépítő részleggel, fényezőműhellyel és összeszerelő csarnokkal, valamint az elektromos hajtáshoz szükséges akkumulátorcellák összeszerelését házon belül lehetővé tevő, egyedi akkumulátor-összeszerelő üzemmel.
A Debrecen északnyugati térségében, több mint 400 hektárnyi területen elterülő üzem a vállalatcsoport első olyan egysége, amelyet már a tervezés első fázisától teljes egészében az iFACTORY koncepció mentén fejlesztettek, a hatékony, környezetbarát és digitalizált gyártás jegyében.
A BMW Group Gyár Debrecen a tervek szerint 2025-ben kezdi meg a termelést, több mint ezerötszáz munkavállalóval, egyben ekkor gördül le a gyártósorról a Debrecenben debütáló, tisztán elektromos meghajtású Neue Klasse első modellje is. Az első próbagyártásra már 2024 szeptemberében sor kerül.