A Neue Klassékat a hatodik generációs akkumulátorokkal szerelik majd, így a modellek járműtöltési sebessége akár 30 százalékkal is növekedhet, ami 10 perc alatt akár 300 kilométerre elegendő energia felvételét is lehetővé teszi. Emellett az akkumulátorok kapacitása is 30 százalékkal nő majd, így nagyobb lesz az autók hatótávolsága.
Szó esett arról is, hogy nemrégiben, Las Vegasban, a 2025-ös Szórakoztató Elektronikai Kiállításon (CES – Consumer Electronics Show) a BMW Group bemutatta a jövő vezetési és felhasználói élményét. Az eseményen a bajor prémiumgyártó első ízben engedett betekintést az új BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia sorozatgyártáshoz közeli verziójába, középpontjában a BMW Panorámakivetítővel. Ez a technológia 2025 végétől az összes új BMW modellben megjelenik, s természetesen a Debrecenben gyártott autókban is ezt építik be.
A podcastben kitértek arra is, hogy több nagy nyugat-európai autógyártó vállalat van válságban, de a BMW nem szerepel ezekben a hírekben.
Salgó András úgy véli, ennek az oka, hogy a BMW nem jelentett be céldátumot arra vonatkozóan, mikortól gyárt csak elektromos autókat, s ugyan a fejlesztésben az elektromobilitáson van a hangsúly, de ugyanúgy fejlesztik a más meghajtású autóikat is, például a hibridjeik elektromos módban való hatótávolsága a kétszeresére nőtt az elmúlt években. A modellpalettáikon ott vannak az elektromos autók mellett a benzinesek, a dízelesek és a hibridek, és az a több lábon állás stabilitást ad a vállalatnak.
MIndemellett a BMW Group 2024-ben is növelni tudta tisztán elektromos meghajtású modelljei eladási számait. A vállalatcsoport tisztán elektromos meghajtású modelljei a tavalyi esztendő kihívásokkal teli piaci mezőnyében is 13,5 százalékos értékesítési gyarapodást értek el. Salgó András elmondása szerint abban bíznak, ez idén is így lesz, s a Neue Klassék hatalmas lendületet adnak majd.
FORRÁS:DEHIR.HU