Karbonsemleges lesz a debreceni gyár: erről beszélt a CATL európai vezetője

Debrecen – A vállalat a környezetbarát gyártásra, a megújuló energiaforrások használatára és a fenntartható logisztikai folyamatokra összpontosít minden üzemében.

A debreceni gyárral kapcsolatos tervekről is megosztott fontos információkat Jason Chen, a CATL európai operációért felelős vezetője a Hungarian Battery Day (Magyar Akkumulátor Nap) konferencián. Ahogy a Portfolio írja cikkében, a CATL jelenleg 13 gyárral rendelkezik világszerte, melyek közül 4 üzem karbonsemleges. Jason Chen szerint 2025-re az összes gyárukat karbonsemlegessé akarják tenni, 2035-re pedig a teljes értéklánc karbonsemlegessé tétele a cél.

Azt tervezzük, hogy globálisan az összes gyárunk karbonsemleges lesz – beleértve az debreceni üzemet – fogalmazott Jason Chen.

Mint a Portfolio írja, a körforgásos gazdaságra és az újrahasznosításra kitérve Jason Chen arról is beszélt, hogy a CATL aktívan keres lokális partnereket, így akarják lokalizálni az ellátási láncukat európai ökoszisztémát létrehozva és fenntartható értékláncot teremtve.

„Úgy gondoljuk, hogy Magyarország a megfelelő ország a CATL számára a befektetésre, és Magyarország számára a CATL a megfelelő vállalat. Magyarországon nagyon erősen jelen van az autóipar, és több előny mellett a beruházási környezet is kedvező, ráadásul Magyarországon magas színvonalú egyetemi oktatás zajlik, ami elengedhetelen a megfelelő munkaerő biztosításához – összegezte Jason Chan, hozzátéve:

a cég felelősségteljesen jár el a debreceni beruházás során.

A debreceni gyár esetében a karbonsemleges működés eléréséhez a cég zöldenergia beruházásokat tervez a gyár területén és azon kívül is.

– Környezetterhelési monitoring rendszereket fogunk alkalmazni. Debrecen jó szomszédja akarunk lenni – zárta előadását a CATL európai vezetője.

Az eseményen Szilágyi Balázs, a CATL közügyekért felelős európai igazgatója moderátorként vett részt. Az általa vezetett panelbeszélgetés témája a 2023 augusztusában megjelent új európai uniós akkumulátoripari szabályozás volt. A diskurzus során az Eurobat (Európai Gépjármű- és Ipari Akkumulátorgyártók Szövetsége) ügyvezető igazgatója, René Schroeder áttekintést adott az új szabályozásról, míg Nagy Ákos (Kinstellar) az akkumulátor-értéklánc erre való felkészülését taglalta. Gondolatait Papp Bernadett (Pact Capital) is megerősítette, aki vállalatoknak ad tanácsot a szén-dioxid-semlegességi törekvéseik eléréséhez. Jacopo Tosoni, az EASE (Európai Energiatárolási Szövetség) szakpolitikai vezetője a helyhez kötött energiatároló rendszerek konkrét követelményeit ismertette.

Ahogy az eseményről kiadott sajtóközleményben olvasható, a CATL a megújuló energiaforrásokhoz kapcsolódó innovatív technológiák területének nemzetközi piacvezető vállalata. A cég 13 gyártóbázisának és 5 kutatási fejlesztési központjának köszönhetően mára széleskörű szakmai tapasztalattal rendelkezik. A vállalat globális összevetésben hat éve piacvezető az eladott elektromosautó-akkumulátorok teljesítményét tekintve, és elismert a nemzetközi autógyártók körében.

A CATL a környezetbarát gyártásra, a megújuló energiaforrások használatára és a fenntartható logisztikai folyamatokra összpontosít minden üzemében, melynek köszönhetően a CATL két gyára már Lighthouse Network által hitelesített létesítmény.

Ahogy augusztusban írta a Dehir, a korábban megkapott környezethasználati engedély módosítását kérte a CATL annak érdekében, hogy kisebb területen, csökkentett energiaigény és jóval kevesebb károsanyag-kibocsátás mellett kezdődhessenek meg a kivitelezési munkálatok. Az új, egységes szerkezetbe foglalt környezethasználati engedély elérhető a kormányhivatal oldalán.

FORRÁS:DEHIR.HU